Re: MP3 и прочие методы компрессии с потерями вредны для здоровья?
Зачем же так пугать в субботу утром
SONY не дремлет ...
Прочитай текст полностью и поймёшь что они не при чём
В первой части текста еще как "при чем".
То есть за ту часть текста, где идут прямые наезды на RIAA, они зажали деньги?
Вот всякие DVD, etc - может быть.
Так что это не наезд, а так - тявканье.
Вот вам миррор:
http://tentacle.local/master/mirrors/www.informatik.fh-hamburg.de/%7Ewindle_c/Logologie/MP3-Gefahr/MP3-risk.html
А можно для ленивых, там, вообще, про что?
и читать эту лабуду желания тоже нет.
См. сабж
Не читал, но осуждаю (c)
Ты же этой статьёй провоцируешь Hell'а выкинуть туеву хучу болванок с музыкой. Не говоря уж о потраченном времени.
У меня же болванки не из MP3 записаны Серег.
Про все остальное - не читал, и говорить ничего не буду.
Т.е. у тебя не mp3, а обычный CD-Auduo? Если так, то извиняй.
Угу СD Audio only, себе я не записываю mp3 ни в каком виде, каждый копируемый диск проверяется на mp3шность.
Да и просто нужные искать
Альбом или микс - это всегда достаточно законченное решение, чтобы послушать все целиком.
Иногда я делаю себе диск-компиляцию любимых композиций одного стиля.
Просто ИМХО - CD весьма неудобный именно в употреблении носитель
Искать коробку в пачке / доставать / класть и так каждый час - я на такое не способен
Маза может с DVD получше будет, если они подешевеют наконец
Лучше не станет, все равно каждый раз будет хотеться послушать то, что на другом диске.
Этого я и боюсь
Бояться неизбежного бессмысленно
можно юзать стековые - там вообще хоть 200 штук.
В конце концов при наличии компа можно делать компиляции - чем хуже плейлиста ?
Короче это самая незначительная проблема для CD Audio.
А стековые?
По моим впечатлениям - это одна из значительных проблем CD-Audio
Это что касается CDP,
магнитолы с каруселью вообще дешевка.
А что выбирать если не CDA ?
какая мерзость.
А вы тут на CD бочку катите.
Комп со здоровенным винтом. Хотя во многих случаях конечно не прокатит, но дома - вполне.
Оставить комментарий
zsn66
From http://www.informatik.fh-hamburg.de/~windle_c/Logologie/MP3-Gefahr/MP3-risk.htmlThe human hearing is an extremely finely co-ordinated cybernetic system, which is in many respects superior in its efficiency to electronic noise recognition systems - so it e.g. can successfully listen to a single voice among background noises and many simultaneous discussions, which even the most advanced manmade machines still can't compete. Like most biological systems it depends however for this on perpetual calibration by external signals (exactly like our speech ability, which as well known after deafness degenerates horribly fast into hardly understandable mumbling). Also the compensation circuits against the resonance interferences of the cochlea therefore require most likely for correct function continual calibration by a variety of naturally built up noises.
From the view of neuronomy it is therefore to classify, although not as acutely dangerous, at least as very precarious that a wider and wider spreading audio transmission technology for data reduction just systematically removes those spectral sound portions at the auditory threshold, on those normally the hearing processor fields of our brain decide whether they shall be perceived or filtered out, because so the signal for their self calibration is missing, whereby at longer term a maladjustment of the hearing processor fields can threaten. Possible consequences of intensive consumption of datareduced audio material could therefore include ear noises (tinitus a general degradation of the perception of quiet sounds, as well as a worsened timbre perception (a so-called "tin ear" which would make the human of the cyberage even more insensitive than he already yet has become by the continuous mass media infotrash bombardment he is exposed to. Actually it is still unclear whether the consequences of such maladjustments are only temporary (similarly like seeing the world in green/ red discoloured after taking off red/ green 3D glasses) or if the continuous consumption of neuroacoustically datareduced sounds can lead to long lasting or even permanent damage.
A possible advantage of the data reduction characteristic to remove all sound portions classified as "inaudible" could however even be that one could clean with it supposingly contaminated audio material (as for instance propaganda from dictatorships) from so-called subliminals (i.e. hidden hypnotic suggestion messages those are intended to get into the brain without getting into conscious awareness) before listening. The sound carrier industry plans however with their DRM campaign (digital rights management) to mix into any commercially distributed audio recordings so-called "digital watermarks", those as an artificial and likewise allegedly not consciously audible sound portion shall contain digitally readable copyright information those besides copying onto analogue cassettes shall even survive the mentioned neuroacoustic data reduction. How a so persistent, artificial signal that repeats over the entire length of an recording affects brain and hearing is very uncertain, and I expect that at least the sound quality will degrade from it (much like with those artificial press faults on some "copy protected" audio CDs, those actually violate the "Red Book" standard for CDs and already therefore don't belong into commerce since these constitute defective products declared as audio CDs).